lördag 14 maj 2011

Selarna!

Vilka underbara selar! De sitter perfekt på hundarna, Jesters sele är lite, lite stor över bröstkorgen men det är ju jag som mätt så... och det kan jag fixa själv när nu Jessica som sytt selarna talat om hur jag ska göra.

Yougis sitter perfekt och Gillys också - helt underbart! De är så mjuka och följsamma utan att glida runt. De stödjer där jag vill att en sele ska stödja hunden och de skaver inte någonstans. Jag lovar jag har prövat många selar i olika zoobutiker men inte hittat någon som ens kommer i närheten av att sitta så här bra på en vinthund. Kan inte heller se att hundarna överhuvudtaget skulle kunna ta sig ur de här selarna! Yougi kan när och om han blir skrämd backa ur halsband och selar men den här kan han inte ta sig ur. Likaså Gilly har tagit sig ur tidigare selar men då har hon mer ålat sig ur... inte ens de ska kunna gå i de här selarna.

Till och med husse som inte är så förtjust i selar då han tycker att hundarna går åt alla håll och kanter i sele (beror nog mer på husse ;D)tycker att de är super tack var de två ringarna så man kan välja vart man kan sätta kopplet. Perfekt när man går där man vill ha lite mer kontroll över sin hund, tex i folksamlingar osv. Det går även att göra selarna större tack vare kardborrband, som man tex behöver göra i vinter när tjocka täcken ska på.


Den enda här hemma som inte ger högt betyg till selarna är Jester som helt plötsligt går som om han är stelopererad och kissa det går överhuvudtaget inte. Han är likadan med täcken så jag är egentligen inte förvånad. Så nu får vi lov att hitta på roliga saker med selen på, nu hör Jester till den där envisa sorten så när han har bestämt sig för något så är det så... men vi får se han kanske vänjer sig. Annars är det ingen panik, han är den som jag egentligen inte behöver ha sele på då han går som en dröm i koppel men jag vill ändå ha en bra sele på honom när vi ska cykla och när han "går på" lina för att undvika att plötsliga ryck ska skada hans nacke/rygg.

Sen måste jag säga att selarna verkligen är så himla snygga!




Yougi som inte alls vill vara med på kort idag...




Stort tack till Jessica Persson,
för underbara, välgjorda selar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan inte låta bli att skratta när jag ser en viss vovves uppenbarelse med selen påklädd - han är verkligen nedslagen...Stackarn! Och de andra verkar sträcka på sig och vara riktiga fotomodeller - tänk att det är så olika! Har du med selarna imorgon till Västerljung? vore kul att se dem.
Mvh
Anita m Mickey o Ellen